nobody's perfect.

Haha, vet att låttiteln kommer från en hannah montana - låt. Men det var det första som dök upp mitt huvud angående det här ämnet som jag tänker ta upp.

Jag är så trött på bloggar där folk framställer sitt liv som alldeles p e r f e k t. Livet leker, allt är bra, blablabla. Det handlar inte om avundsjuka för man ska ju vara glad för andras skull, eller hur? Det är inte det jag menar. Jag syftar på de som inte kan erkänna sina misstag eller brister för de verkar tro att världens ska rasera och att läsarna ska försvinna. Varför egentligen? Ingen är ju perfekt!

Därför läser jag exempelvis inte Fokis blogg. Kan nämna ett antal andra bloggar som är likadana. För hon skriver bara om hur perfekt allt är och så vidare. Vill inte hänga ut henne för har egentligen inget emot henne som person. Men seriöst, man vill faktiskt inte läsa bloggar där ingen gör misstag. Det är misstagen och bristerna som gör oss mänskliga.
Sen är det ju självklart att man hellre skriver om något roligt än något tråkigt eller pinsamt. Men fortfarande, i n g e n är perfekt så det är inte ens någon idé att försöka. Man är inte svag för att man erkänner sina brister/misstag, tvärtom - det visar att man är stark i sig själv!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0