Die wärme trägt uns bis in die unendlichkeit ..

Jag har bakat! Väldigt svårt att gissa kan jag tro (; Nej men har bakat muffins som så småningom ska "bli" cupcakes till min födelsedag. Och dem var inte små, det var fasen ENORMA! Idag var Mamma och jag iväg till kyrkogården och efteråt så handlade vi. Och eftersom vi är inne i en bakperiod just nu så passade vi på att köpa lite roliga, söta grejor (som man ser på bilden). Vi köpte två olika sorters strössel, ett rosa och ett pärlemoströssel. Sen köpte vi stora bakformar som jag har bakat muffinsen i, vita och bruna chokladhjärtan och två ljussiffror. Man blir aldrig för stor för det tycker jag, hehe.
Men det har blivit en väldans massa bakande på senaste. Men inte mig emot, jag tar varje chans jag får att baka och "exprimentera". Igår bakades det blåbärsmuffins, konfektkaka, äppelpaj och chokladbollar. Och idag bakades det kanelbullar och muffins. Men nej då, vi har inte planerat att äta upp allt det här nu. Allt fryses in i våran frys och plockas fram om det kommer någon eller liknande. Skulle vi äta allt det här skulle det vara Familjen Badboll bor här hemma, haha! Men just nu letar jag efter en söt frosting att dekorera mina muffins med. Hade tänkt hallonfrosting eller jordgubbsfrosting. To be continued ..



*Vet att mina muffins ser lite .. "ledsna" ut men det döljer jag med frosting sen ;)

/Emma


Kommentarer
Postat av: Annie

Lilla Emma blir en stor tjej :'S

2010-04-17 @ 20:52:03
URL: http://anniewittlock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0