Pretty soon you gonna be dead ..

Oj, vilken mordisk rubrik! Haha ..

Näe men ärligt talat. Jag tycker man ska tänka noga över vad man säger till folk. Vissa saker man säger kanske misstolkas och någon kan bli sårad, ledsen eller arg. Tycker att det är väldigt många som tror att man kan säga vad som helst till oss tjejer och tror att det är helt okej. Det är KRÄNKANDE att bli kallad för hora exempelvis. Tragiskt nog är vissa alldeles för blinda (hjärnskadade, dumma, blåsta?!) eller döva för att inse det. Det är som att vi exempelvis skulle kalla killarna för bögjävlar eller liknande. Jag har inget emot homosexuella men som kille kanske man tycker att det är kränkande att bli kallad det.
  Nu kommer jag låta sådär tråkigt vuxen, men jag tycker att vi "unga" har gått för långt med tanke på hur vi behandlar varandra, pratar med varandra. Som vi tjejer till exempel, det blir ALLTID skitsnack när flera tjejer umgås och det är så jävla tråkigt! Att man inte ens kan umgås som vanliga kompisar och bara skratta och leva? Nej, direkt är det någon som säger något till en annan om någon annan (hängde någon med nu?) och så sprids det och det blir bråk. På så sätt avundas jag killarna. Visst, tror att de minsann också snackar en hel del men det lär ju vara en ynka tiondel jämfört med oss tjejer.
  Jag är inte felfri men för sjutton, TÄNK EFTER innan ni säger något. Gäller mig med. Nu tror jag att jag har fått fram det jag ville säga. Äntligen. Nu ska jag le, skratta & leva.

/Emma

Kommentarer
Postat av: Linn

sv: Tack så jätte mycket, eran header är också jätte fin :)<3

2010-04-13 @ 19:53:36
URL: http://linnfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0