...

Jag har aldrig velat göra ett djur illa och alltid blivit så jävla förbannad och varit nära till att gråta när jag kollat på program som Djurpolisen (Ni vet de programmen på animal planet) och sätt folk plåga djur men inte förrän idag kom jag på att vad fan gör jag själv då?

Varje dag äter jag kött som är köpt på kanske ica, coop forum elr liknande. Detta har kanske kommit från djur som har levt ett helt fruktansvärt liv där de fått sitta instängda i en bur hela sitt liv, fått leva i sin egen avföring och bara het enkelt plågas tills de slaktas och hamnat i en låda i någon affär någonstans. Vet är det här främst gäller grisarna då det är dem som det står om lite överallt just nu och så men alltså inget djur förtjänar att bli behandlad såhär! Fattar inte hur folk tänker hur fan kan man gå igenom dörrarna till det där helvetet och se grisarna och inte göra ett piss åt det? Vet att många (inklusive mig) inte vet eller visste att det var såhär illa men något måste göras åt det. Man kan inte bara åh vad synd det är om dem och sedan ta en skinkmacka när man fortfarande inte har en aning om hur den grisen haft det när den levde. Liksom gör något! Det behöver inte vara mycket utan köp köttet där du vet till 100 % att djuret mått bra och sen så är det bara att äta man måste inte bli vegetarian eller ngt sånt. Självklart är det svårt att veta detta liksom hur ska man veta det? Men om man inte vet så köp det inte för guds skull vad är problemet? Ät något annat till middag eller ha något annat på mackan och köp inte kött förrän du vet.

Jag älskar kött jag ska inte ljuga jag gör det men jag tänker aldrig äta kött igen om jag inte vet till 100 % att det kommer från någon mysig bondgård eller nått där dem levt de liv de förtjänar.

Det här inlägget var inte likt något annat i bloggen men alltså jag var tvungen. Ni som läser vår blogg och äter kött utan att veta vart det kommer ifrån o.s.v. snälla läs igenom detta även fast det ser tråkigt ut eller titta på den här tjejens inlägg.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen. ;)

2010-08-09 @ 21:10:48
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: josefine

sv: okej :) Tack för kommentaren :D

2010-08-09 @ 22:29:46
URL: http://technicolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0